Kompedium to spis treści podstawowej wiedzy o grze. Znajdziesz tutaj informacje o systemach oraz zarządzaniu postacią od samego początku. Zapoznaj się na samym początku ze sterowaniem .

1.Tworzenie postaci

Przy pierwszym logowaniu otrzymasz możliwość wyboru specjalizacji , klanu , oraz natury chakry . Podczas wyboru uwzględnij również umiejętności pasywne, które nie są podane przy wyborze, a znajdują się w informacjach na wikipedii. Swój wybór powinieneś dopasować w zależności od stylu gry, na którym będzie się opierała Twoja postać. Oczywiście możesz łączyć wiele stylów ze sobą, jednakże na sam początek powinieneś skupić się na jednym, mocnym stylu rozgrywki.

Trening1
Wyróżniamy obrażenia fizyczne, które bazują na atakach wręcz, a ich trening jest możliwy za pomocą poziomu umiejętności TaiJutsu lub KenJutsu. Wystarczy, że założysz wybrany typ broni, i będziesz nią uderzał aby trenować Tai/Ken, co zwiększy obrażenia fizyczne.

Wyróżniamy obrażenia dystansowe, które bazują na atakach dystansowych, zarówno za pomocą przedmiotów rzucanych typu shuriken, senbon, jak również broniach dystansowych typu wachlarz, gunbai. Trening obrażeń dystansowych odbywa się w tym przypadku za pomocą poziomu umiejętności BukiJutsu.

Wyróżniamy obrażenia niefizyczne, które bazują na jutsu. Korzystanie z technik trenuje poziom NinJutsu, który zwiększy Twoje maksymalne pokłady chakry oraz zwiększy obrażenia niefizyczne. Drugą linią umiejętności, która zwiększa obrażenia niefizyczne jest poziom umiejętności Kekkei Genkai , trenowany za pomocą technik klanowych .

Listę ze wzorami poszczególnych umiejętności znajdziesz w Mechanice Rozgrywki .

Szczegóły dotyczące trenowania umiejętności znajdziesz w Treningu Umiejętności .

2.Zdobywanie doświadczenia

Grę zaczynasz jako student akademii. Początkowo posiadasz podstawowy ekwipunek, zero technik oraz niskie obrażenia. Aby to zmienić, masz wiele możliwości.
Misje
  • Misje - Wyróżniamy wiele rodzajów misji. Twoim głównym źródłem doświadczenia na samym początku powinny być misje fabularne oraz misje poboczne . Otwórz panel misji i sprawdź aktualną misję fabularną. Pamiętaj, że jeśli nie pamiętasz, jak otworzyć panel misji, jeszcze raz przejrzyj sterowanie
  • Dungeony   - Aby sprawdzić lokację wybranego dungeonu otwórz mapę świata na przycisku M. Po prawej stronie mapy znajduje się legenda z oznaczeniami miejsc na mapie świata.
  • Listy Gończe - Listy są dopasowane do siły Twojej postaci. Twoim zadaniem będzie tam znalezienie wybranego przeciwnika, i jego likwidacja.
  • Eskorty - Twoim zadaniem jest eskortowanie wybranej postaci do losowej lokalizacji.
  • Najazdy - Wróg atakuje wybrany teren. Twoim zadaniem jest eliminacja wrogów.
  • Na samym końcu exp. Serio. Powyższe aktywności przyznają Ci losowe przedmioty, dopasowane często do Twojego poziomu, oraz punkty umiejętności rozwijające wybrane umiejętności. Zdobywanie poziomu doświadczenia poprzez grind powinno Cię interesować tylko, jeśli nastawiasz się na trenowanie umiejętności, a nie samo wbijanie poziomu doświadczenia.

3.Trening postaci

Kolejnym krokiem, aby Twoja postać stała się silna jest dopasowanie zdobywania doświadczenia do odpowiednich przeciwników. Nie sugeruj się tym, który masz poziom doświadczenia, tylko na ile Twoja postać już w tym momencie jest silna. Przejrzyj grupy przeciwników , a następnie, najlepiej po kolei, sprawdzaj i testuj, które z podanych nie sprawiają Ci większych problemów, i jednocześnie możesz na nich trenować umiejętności i zdobywać doświadczenie. 

  • Każdy awans na wyższy poziom doświadczenia przyznaje Ci punkty atrybutów, które możesz wydać na perki . Otwórz panel perków, a następnie wybierz perk, który chcesz ulepszyć.
  • Każdy awans na wyższy poziom doświadczenia przyznaje Ci 2 punkty statystyk, które możesz wydać na statystyki . Otwórz panel postaci, a następnie wybierz statystykę, którą chcesz ulepszyć.
  • Każdy awans na wyższy poziom umiejętności przyznaje Ci puste zwoje, za które możesz nauczyć się technik na wyższy poziom doświadczenia niż Twój obecny, oraz ulepszyć techniki. Staraj się nie marnować pustych zwojów na niedostępne techniki, gdyż przydadzą Ci się w przyszłości.
  • Twoja postać może mieć możliwość aktywacji przedmiotu specjalizacji/klanu. Przejrzyj listę Kekkei Genkai , aby sprawdzić wymagany poziom umiejętności do aktywacji. Aktywacja odbywa się automatycznie co pewien czas, jeżeli mamy miejsce w ekwipunku.

4.Życie socjalne

Dobicie w PvP jest dostępne od 15 poziomu doświadczenia.

Twoja postać chcąc lub nie chcąc będzie odpowiednio postrzegana w społeczeństwie innych graczy. Aktywując przedmioty Kekkei Genkai narażasz się na bycie potencjalnym celem wobec innych. Kradnięcie przedmiotów w PvP jest możliwe w okresie nocy (24-05). Twoje mieszkanie znajduje się w losowej części wioski, którą wybrałeś na samym początku. Przebywając w nim jesteś bezpieczny od PvP, oraz możesz chować przedmioty do skrzyni. Miejscem bezpiecznym od PvP jest również szpital.

5.Rozwój postaci

Mając na uwadze rozwój Twojej postaci zakładamy, iż wiesz już na czym polega trening umiejętności oraz wiesz, na czym zdobywać doświadczenie . (Wiesz również, że na przycisku B ładujesz chakrę).

Kolejnym krokiem w rozwoju Twojej postaci jest zdobycie dostępu do drugiej specjalizacji, drugiej natury chakry oraz drugiego klanu. Ponownie weź pod uwagę odpowiednie łączenie stylów walki ze sobą, dobór umiejętności, w których jesteś mocny, oraz potencjał na late game.

  • Aby zdobyć drugą specjalizację oraz drugą naturę chakry, potrzebujesz rangę Chunnina . Sprawdź wymagania, które głównie polegają na wykonaniu misji fabularnych oraz początkowemu treningowi. Jeżeli już otrzymałeś rangę, to naukę odpowiedniej specjalizacji/natury chakry podejmiesz się u trenera tych technik. Jest on wpisany na listę specjalizacji oraz natury chakry .
  • Aby zdobyć drugi klan, potrzebujesz umiejętności Kekkei Genkai rozwiniętej na 100 poziom.
  • Na 30 poziomie doświadczenia otrzymujesz możliwość poznania Przepowiedni Mędrca .

Otrzymując dostęp do rangi Chunnin otwierasz sobie drogę do dalszego rozwoju postaci.

  • Możliwość zostania Jouninem , a później Kage .
  • Możliwość wybrania Roli .

6.Późniejsza rozgrywka

To moment, w którym trening oraz zwykłe metody zwiększania siły postaci nie wystarczą, aby poradzić sobie z silniejszym wrogiem. Wkraczając w bardziej zaawansowaną rozgrywkę pamiętaj o...

  • Ulepszaniu ekwipunku . Każdy noszony przedmiot ma swoją unikalność, którą możesz zwiększać poprzez rzemiosło .
  • Treningu technik . Podobnie jak rzemiosło, tutaj ulepszasz moc techniki oraz dodajesz do niej specjalne efekty.

Kolejnym etapem są punkty Karmy . Zdobywając 100 poziom doświadczenia, każdy następny poziom doświadczenia przyzna nam 1 punkt Karmy. Wykorzystuj punkty Karmy do zakupu zmian specjalizacji, klanu, otrzymania tatuażu. Wymieniaj również punkty Karmy na punkty Yin, aby otrzymać wyjątkowe przedmioty.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.