To złożony proces z wielu czynników, służący do rozwijania, naprawiania, oraz ulepszania broni, pancerzy oraz części ubrań. 

Zepsuty przedmiot jest skutkiem nadużycia przedmiotu. Musimy stale kontrolować stan naszego uzbrojenia, i naprawiać go w przypadku ciągłych walk. Inaczej jego unikalność spadnie do zepsutej.

Ulepszanie przedmiotów

Podgląd statystyk ulepszonych przedmiotów jest dostępny pod zakładką Unikalność . Aby ulepszyć przedmiot, otwórz swój ekwipunek a następnie prawym przyciskiem myszy wybierz opcję "Ulepsz przedmiot". Ulepszenie przedmiotu na kolejny poziom kosztuje 10 odłamków runicznych, i z każdym poziomem wartość ta wzrasta o kolejne 10. Nie dotyczy przeklętej unikalności, którą nabywamy za pomocą dusz, oraz oryginalnej unikalności, którą nabywamy za pomocą esencji Bijuu.

Rozwijanie przedmiotów

Szansa na rozwinięcie przedmiotu:

1-3: 90%. 100% przy ulepszonej unikalności. Przy porażce nie niszczy się.

4-6: 80%. 100% przy ulepszonej unikalności. Przy porażce niszczy się.

7-8: 60%. 100% przy wyjątkowej unikalności. Przy porażce niszczy się.

9-11: 40%. 100% przy legendarnej unikalności. Przy porażce niszczy się.

12-15: 30%. 100% przy oryginalnej unikalności. Przy porażce niszczy się.

Każdy przedmiot możemy rozwinąć do maksymalnie +15. Każdy + zwiększa obrażenia lub obronę w zależności od zastosowania przedmiotu, o 10%. Rozwijanie przedmiotów jest możliwe za pomocą kamienia runicznego. Jest dostępny w przypadkowym dropie.

Przy +5 i wyżej możemy włożyć do przedmiotu jedną runę lub glif. Przy +10 możemy włożyć drugą runę lub glif.

Lista run i glifów

Glify / runy dzielą się na poziomy zaawansowania. Wyższy poziom zaawansowania wymaga większej ilości odłamków kamienia runicznego.

Runa lub glif Zastosowanie Odłamki kamienia runicznego Wymagany +
Glif duszy 1 +2% regeneracji chakry. 10 5
Glif wigoru 1 +2% regeneracji zdrowia. 10 5
Glif zdrowia 1 +2% maksymalnego zdrowia. 10 5
Glif chakry 1 +2% maksymalnej chakry. 10 5
Runa życia 1 Przy uderzeniu regenerujemy 1% aktualnego zdrowia. 20 5
Runa ekscytacji Przy uderzeniu zapełniamy 10% ekscytacji. 20 5
Runa jutsu 1 Przy uderzeniu regenerujemy 1% aktualnej chakry. 20 5
Runa życia 2 Przy uderzeniu regenerujemy 2% aktualnego zdrowia. 30 10
Runa jutsu 2 Przy uderzeniu regenerujemy 2% aktualnej chakry. 30 10
Runa życia 3 Przy uderzeniu regenerujemy 3% aktualnego zdrowia. 50 15
Runa jutsu 3 Przy uderzeniu regenerujemy 3% aktualnej chakry. 50 15

Możemy usunąć runy i glify z przedmiotu u Kowala, tracąc je jednak bezpowrotnie.

Naprawianie przedmiotów

Jest potrzebne, aby utrzymać unikalność naszego przedmiotu, i nie dopuścić do jego zepsucia. Wszystkie przedmioty z plecaka możemy jednocześnie naprawić u TenTen płacąc za to 50 ryo, przywracając 100% stanu przedmiotu, lub samodzielnie naprawić przedmiot za pomocą 5 odłamków runicznych.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.