Trening jest podstawową czynnością, na którą powinniśmy zwrócić szczególną uwagę już na początku gry. Polega na używaniu technik lub walce wręcz, rozwijając dzięki temu umiejętności, a tym samym zadawane obrażenia. Każdy nowy poziom umiejętności przyznaje nam jeden pusty zwój . W przypadku treningu technik, wymagany jest czas odnowienia techniki wyższy lub równy 3 sekund. Puste zwoje można również wykorzystać do Treningu Technik .

TaiJutsu, KenJutsu

TaiJutsu oraz KenJutsu to umiejętności odpowiadające za obrażenia fizyczne. Ich trening polega na walce wręcz, zadawając obrażenia z bliska.

BukiJutsu

BukiJutsu to umiejętność odpowiadająca za obrażenia dystansowe. Trening polega na walce dystansowej, używając do tego broni dystansowych lub rzucanych jak shurikeny, kunaie i tym podobne.

NinJutsu

To główna umiejętność odpowiadająca za obrażenia niefizyczne. Trening polega na użyciu technik dowolnych technik. Rozwija dodatkowo ilość chakry.

Kekkei Genkai

To umiejętność odpowiadająca za obrażenia niefizyczne. Trening polega na użyciu technik klanowych, lub powiązanych z linią krwi. Rozwija dodatkowo ilość chakry. Odpowiada za aktywację przedmiotów klanowych oraz powiązanych z linią krwi.

Natury chakry

Rozwijanie umiejętności natur chakry pozwala zadawać większe obrażenia określonym rodzajem natury. Natury chakry zadają zawsze obrażenia niefizyczne dołączając do tego premię za umiejętność natury chakry.

Inne

Istnieje wiele innych umiejętności odpowiadających za poszczególną specjalizację, klan, lub naturę chakry. Ich działanie jest podobne do czynników wyżej - podnoszenie wartości ataku, oraz dodatkowe bonusy za wyższy poziom umiejętności.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.